יום רביעי, 31 במאי 2017

המורה פולי

לכל אחד יש מורה או דמות שהשפיעה עליו במשך החיים, רובנו
מקווים שנשפיע על תלמידינו או על סביבתנו בצורה מסוימת.
עליי משפיעה דמות אחת מסוימת- פולי.

פולי, כלבתי מזה יותר מ-12 שנים, דמות אשר הצילה אותי מספר פעמים,
עזרה לי בכל מיני סיטואציות וכמובן תמכה, לא שפטה ופשוט הייתה שם.
פולי לימדה אותי ואך עדיין מלמדת אותי מה זה אומר להיות בן אדם, פולי
היא לא רק כלבה, היא מעבר- היא מורה.

פולי לימדה את הדברים הבאים: נאמנות, יציבות, חמלה, נתינה, אהבה, שלווה,
אחריות, משפחה, תמיכה, מחשבה על האחר, הקשבה ועוד תכונות ומאפיינים רבים.
במשך כל השנים, למדתי ממנה יותר מאשר שאני לימדתי אותה, כמורים אנו
יודעים וחושבים שלומדים מאיתנו, אך פעמים רבות אנו למדים מאחרים.
כך זה עם פולי, אני לומד ממנה בכל רגע, לומד להתמודד, לדאוג, לטפל ופשוט לחיות.




חלק מן הדברים אשר השפיעו עליי בכתיבת הפוסט היא הידיעה כי פולי עומדת להשתחרר
מן העולם, התבשרנו כי היא חולה בסרטן ושימיה ספורים. לתלמידיי סיפרתי רבות עליה,
הראיתי תמונות ושיתפתי בחוויות, כאילו היא חלק מן הכיתה. היה חשוב לי לשתף אותם
במצבה, במצבי ובהשפעה המשמעותית שלה עליי ועל מי שאני.

אני משתף במערך שיעור שנקרא "המורה פולי", השפעתם של כלבים על עולמנו.
לשיעור מספר שלבים:

1. היכרות עם עולם הכלבים,  רקע על הכלבה שלי וחוויותיי, שמש אסוציאציות על עולם הכלבים. (מחשבות ואסוציאציות)

2. השוואה בין מה אני מעניק לכלב ומה אני מקבל מן הכלב. ( טבלת השוואה)

3. הצגת מספר מושגים משמעותיים: אמפתיה, נתינה, אחריות, עצמאות, אימוץ כלבים ועוד. (דיון)

4. הצגת הפרויקט "ילדים קוראים לכלבים" קישור "לעזרה הדדית- ילדים וכלבים"
    דיון ביתרונות הפרויקט, החשיבות והמשמעות כלפי הילדים והכלבים. המשמעות
    של חיזוק הקריאה, היכולת לקרוא מבלי שישפטו אותך, חיזוק הביטחון העצמי ועוד.



5. כתיבת הסיפור שלי עם כלבים (כתיבת סיפור או חוויה אישית הקשורה לכלבים) +
    שיתוף מתוצרי הכתיבה בשילוב אחד או יותר מן הערכים אשר עברנו עליהם בשלב 3.

6. סיכום הדברים (סיכום כל חמשת התהליכים אשר עברנו), דרך אפליקציית PADLET פאדלט
    הילדים כותבים על חוויותיהם מהפרויקט בקיר שיתופי, כל אחד כותב משפט, מילה או פסקה קצרה.

לשיעורים הללו יש מטרות חשובות מאוד כמו: למידה על ערכים, רגשות, משמעות וחשיבות.
 השיעורים משתמשים במספר יישומים: השוואה, דיון, אסוציאציות, חקר, כתיבה ושיתופיות.
השיעורים משתמשים באפליקציה שיתופית המקנה התנהלות מחברת בין הילדים, מכבדת ומלמדת על משוב.

לבינתיים פולי עוד עימנו, אני ממשיך ללמוד ממנה בכל רגע ומקווה שהילדים ילמדו ברמה הערכית על חשיבות
עולם הכלבים, על השפעתם ועל השפעתנו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה